Kjekk fyr vant på kjekke lag

385002_10152353039010424_1837850618_n-1

Kjekke menn spiller på kjekke lag for å vinne tippekonkurranser.


Da Øystein Haug vant VMTIPS2010 gjorde han det med oppskriften “to dare is to do”. Neida. Han vant fordi “kjekke lag bruker å gjøre det godt”.

1. Hvordan har livet ditt forandret seg etter at du vant VMTIPS2010?
– Det ga meg enormt tro på egne tippeferdigheter og jeg pøste inn “lodd” i de fleste fotballsammenhenger i flere år. I EM i 2012 var jeg med i en flust av konkurranser, hvorav jeg satte opp en selv. Det var nok litt Leicester over det hele har jeg skjønt. Ellers er skoa på hylla og jeg har blitt en rolig familiefar.

2. Hva brukte du pengene til?
– Uavkortet til fest og gambling

3. Hvordan forbereder du deg til årets konkurranse?
– Det blir å fylle klistremerker i paniniboka, for så å kjenne på magefølelsen. Kjekke lag bruker å gjøre det godt. Helt ærlig kommer jeg til å granske statistikk fra tidligere turneringer og sjekke litt odds der jeg er grønn.

4. Har du noen tips til årets nye deltagere?
– Emtips er gøy uansett og her kan den feteste premien skjule seg bak plass nr 134. Dog, mitt tips er at en må tørre å satse. Kjedelig hvis ikke. To dare is to do

5. Hvem er din(e) rival(er) i konkurransen?
– Jeg har dyp respekt for Ståle sine forballkunnskaper og ser alltid på det som en ære å slå han, men også Stian Monsen hadde det vært fint å grusa.

6. Hva er ditt beste minne fra EM/VM/EMTIPS/VMTIPS?
– Litt usikker på spm, men beste minne er uten tvil seieren mot Brasil i 98. Kampen ble sett sammen med gode venner foran et skurrete fjernsyn på en båt på Kongeøyene og den opplevelsen har brent seg fast i minnet for alltid – pluss selvsagt usedvanlig deilig å vinne denne konkurransen i 2010 med så kvalifiserte motstandere.

7. Hvilken av EM-spillerne minner mest om deg når det gjelder fotballferdigheter?
– Skulle vel ønske det var Pirlo, men kanskje Busquets.. Er nok nærmere en nord-irsk benkesliter og de roper Mølby her, men jeg sier han har lagt opp… Forslag? (nei. red.anm.)

Leave a Reply

