Confessions fra en bitter mann 2

149984_10150090377955358_7337654_n

Dette er fra fabrikken i Elkhart, Indiana, hvor sann magi ble utført. Bildet er sånn ca. 1920ish? (c) usikker…

Morten Berger er en kompis av Olanten fra Målselv. Fra videregående and beyond. Han spiller trombone og jobber på polet. Kan masse om alko. Her forteller han sin bitre tippehistorie.

13282209_10156742088740478_670255596_n

Dette er trombonisten.

1. Hvordan har livet ditt forandret seg etter at du blei nummer to i EMTIPS2012?
– Etter andreplassen i EMTIPS2012 er jeg først og fremst blitt en bitter mann. Årsaken følger her, nesten fritt etter hukommelsen og garantert med faktafeil og misforståelser: Utover mesterskapet etablerte jeg meg blant topp 10 og var veldig fornøyd med det. Etter semifinalene var jeg på førsteplass og jeg ante at dette kunne bli stort. Ventetiden frem til finalen var jo selvfølgelig uutholdelig og alle ledige stunder ble brukt til å se på premieoversikten. Ved avspark i finalen var det noen få poeng som skilte første- og andreplass og spenningsnivået mitt var deretter. Ting gikk som planlagt i løpet av kampen og jeg så fram til hederen og æren som ventet men så begynte en grusom nedtur sånn ca. fra 83 mintutter. For det første bestemte den j$vla k#ken Bonucci seg for å sove så Torres kunne bli enkelt spilt igjennom og sette inn 3-0. Torres ble toppscorer og jeg røk på spørsmål F (Mesterskapets toppscorer. Torres var den endelige vinners tips. Mitt tips var Kerzhakov (ikke spør)). $#%&! Men alt var da ikke tapt enda! Jeg fikk sannelig poeng på spørsmål X! (“Hvem scorer mesterskapets siste mål”, for de som har glemt det). Adrenalinnivået mitt på dette tidspunktet var way beyond alle nivåer til at jeg klarte å vurdere poengstillinger og scenarier og jeg visste eller forstod ingenting lenger om hvordan dette skulle gå eller hva som måtte til for å få det til å gå inn. Stemningen blant spanske supportere kan vel beskrives som rolig og fatttet sammenlignet med min tilstand. Jeg tror fruen evakuerte med vårt fire uker gamle barn og svigers så på meg med nye øyne, for å si det fint. Så traff avføringa alle vifters mor. Barzagli og Bonucci er tydeligvis ferdig med kampen og Torres får kose med ballen i en evighet i feltet og sender ballen til Mata som moser inn 4-0. Spørsmål X røk og alt var tapt. Hukommelsen min svikter, heldigvis, etter dette, men jeg kom på andreplass med latterlig liten margin. #$%!.

2. Hva brukte du pengene til?
– Bleier og sprinkelseng tror jeg det ble.

3. Hvordan forbereder du deg til årets konkurranse?
– Jeg følger samme oppskrift som før. Leser minst mulig statistikk, ser færrest mulig kamper, og tar det ut ifra teft og magefølelse når tipset leveres som et hofteskudd bare sånn akkurat tidsnok.

4. Har du noen tips til årets nye deltagere?
– Dersom du leder til finalen og ligger an til å tape alt mellom 84.-88.-spilleminutt, ikke se kampen sammen med svigerforeldrene dine.

5. Hvem er din(e) rival(er) i konkurransen?
– Alle som heter Ola. Det er alltid tilfredstillende å vinne over redaksjonsmedlem Nymo Trulsen og min hvite hval siden 2012 er jo selvfølgelig Ruud Ramsli.

6. Hva er ditt beste minne fra EM/VM/EMTIPS/VMTIPS?
– Semifinalene i Euro2012 hvor begge mine lag gikk videre på straffespark.

7. Hvilken av EM-spillerne minner mest om deg når det gjelder fotballferdigheter?
– Tja, Vladmir Granat kanskje, ukjent og sikkert ganske middelmådig.

Leave a Reply

